Bijna onderweg... - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Mark Gordijn - WaarBenJij.nu Bijna onderweg... - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Mark Gordijn - WaarBenJij.nu

Bijna onderweg...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

21 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Wilderness

Een nieuwe weg in. Een nieuw continent bezoeken. Een nieuw vak leren. Met nieuwe mensen.
Een nieuwe fase breekt aan. Zin in!


Blog 1
De maandag voor Koningsdag, 25 april 2016

Ik heb er lang genoeg op gewacht. Althans zo voelt het. Ik wil nu gewoon weg.
Al enige tijd was ik van plan mijn leven een nieuwe richting in te sturen, maar dat bleek in theorie makkelijker dan in de praktijk. Er zijn ook nog van die onvermijdelijke hobbels te nemen. Je hebt zo je vaste lasten. En om dan zo maar te stoppen met werken en me te focussen op iets nieuws, daar had ik een sterkere basis voor nodig dan ik destijds had. Wie mij kent weet dat die basis steeds verder afbrokkelde en vreemd genoeg kwam er een gevoel in mij boven dat ik niet kende. Ik verwachte onzekerheid en groeiende twijfel, maar dat bleef uit. Ik voelde me juist sterker worden wat resulteerde in acties die ik hiervoor best wilde maar amper aandurfde. Ik zag mezelf wel als ondernemend maar niet als ondernemer. En juist dat gevoel kwam in me los. Ik weet niet of dat te maken had met dat ik niet meer werd tegengehouden door mijn eigen gevoel of dat van anderen. Of omdat ik in een situatie zat die ik niet gewend was, misschien zelfs angstig voor was. Ik was nu volledig op mezelf aangewezen. Hoe dan ook, nadat ik al even als freelancer werkte omdat een loondienst-functie mij blijkbaar niet gegund was, maakte ik het wat later officieel. Met KvK nummer en alles wat erbij hoorde: http://www.mplify-marketingcommunicatie.nl. Voor al uw copy, advies en strategie en projectbegeleiding. Een freelancebestaan in combinatie met een soort van nomadenbestaan die me van het ene huis naar het andere leidde.

Nu dan op weg naar Zuid Afrika om te starten met de Body Stress Release opleiding. Althans, over een paar dagen. Ik vertrek op Koningsdag. Totaal iets anders dan ik tot op heden heb gedaan. Het komt niet eens in de buurt van marketingcommunicatie of tekstschrijven. Maar het komt erg in de buurt van mij en mijn interesses. Ik wilde al heel lang iets gaan doen op het gebied van het menselijke lichaam, herstel en genezing. Maar soms neemt je leven een wending en kom je in een prettige flow terecht. Het reclamewerk lag me en vond ik erg interessant. Het creatieve aspect trok me enorm en ik heb jarenlang met veel plezier in dit werkveld gewerkt. Maar mijn leven nam een onverwachtse wending waardoor deze oude wens van mij weer ruimte had om zich te manifesteren. Sterker nog, ik gaf er deze keer serieus gehoor aan. Het voelde dan ook alsof ik nu eindelijk eens geleerd had van wat ik meemaakte. Het voelde goed.

BSR is een alternatieve behandelwijze die op mij een gunstig effect had. Fysiek en mentaal. En als ik er zelf geen baat bij had gehad dan had ik me ook nooit voor deze opleiding opgegeven. En dat de opleiding in Zuid Afrika wordt gegeven is een nogal prettige bonus. Eén nadeeltje, terwijl we hier langzaamaan de zomer in gaan, wordt het aan de andere kant van de evenaar juist winter. OK, de winters zijn daar niet zoals hier -ik laat m'n schaatsen thuis- maar het kan er met name in de avond en 's nachts behoorlijk koud worden..

Ik ben van plan elke week meer te laten weten over my Great African Adventure en over de vorderingen die ik maak op de opleiding. Of dat ook gaat lukken, dat zien we vanzelf wel. Ik heb geen idee of het internet daar altijd in orde is en of ik er überhaupt wel de tijd voor heb tussen de studie door. Voor nu kan ik alleen maar uitkijken naar een reis van zo'n 24 uur die me van Amsterdam naar Londen, naar Johannesburg, George en naar Wilderness leidt bij Interlaken Guest House (word jaloers en check www.interlaken.co.za). Ons thuis voor de komende 5 maanden. Een dag later volgt het 3-daagse, jaarlijkse BSR congres waarvoor ook alle nieuwe studenten zijn uitgenodigd. Op 3 mei start de opleiding die ik met 4 andere Nederlanders ga volgen. En met nog ca. 20 anderen uit diverse landen. Gaandeweg kan ik ook meer over de opleiding vertellen. Nu zit ik alleen nog maar vol met verwachtingen over het land, de mensen en de opleiding. Dus volg me gerust als je wilt. Dan houd ik ook nog een mooie link met Nederland.

Signing off
Mark

  • 21 Mei 2016 - 18:43

    Theo:

    Leuk man. Ik ga je volgen!!

  • 22 Mei 2016 - 22:49

    Anne Loes:

    Lief broertje,

    Fijn dat ik/wij je zo kunnen volgen. Denk veel aan je en ben zeer benieuwd.
    Hier allles OK. Eindexamenstress bijna voorbij. Werk alles prima.
    Knuffel!

  • 07 Juni 2016 - 10:49

    Simone Fernhout:

    Enjoy....mooie reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Mark

Nieuwe mensen, nieuwe tijden, nieuwe opleiding & nieuwe wegen. Na lange tijd in marketingcommunicatie gewerkt te hebben werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Schrijven was de eerste nieuwe stap, een BSR opleiding volgen in Zuid Afrika is de tweede en veruit het meest anders dan ik ooit gedaan heb. Maar toch voelt het vertrouwd omdat bezig zijn met het menselijk lichaam mij altijd al heeft geboeid. Het was er alleen nog niet eerder van gekomen. BSR staat voor body stress release en behelst -in een notendop- het lokaliseren van stress in het lichaam en dit vervolgens middels de BSR techniek te laten verdwijnen om het lichaam in staat te stellen weer optimaal te functioneren. En verder is het de opzet om Zuid Afrika tot in mijn haarvaten in me op te nemen en 5 maanden lang vol te genieten en om met een diploma terug te keren en met een eigen praktijk te starten..

Actief sinds 20 Mei 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 4374

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: