Praten, leren, gitaar spelen en links rijden - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Mark Gordijn - WaarBenJij.nu Praten, leren, gitaar spelen en links rijden - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Mark Gordijn - WaarBenJij.nu

Praten, leren, gitaar spelen en links rijden

Door: Mark Gordijn

Blijf op de hoogte en volg Mark

29 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Wilderness

Blog 3
Ma 9 mei

Weer een week voorbij met serieuze lessen en een ongelofelijke hoop lol onderling en mooie kennismakingen met mijn medecursisten. Meer dan de helft komt uit Zuid Afrika en met de zes Nederlanders bezetten we een mooie 2e plek. Verder komen ze uit Schotland, Mauritius en een die geboren is in Senegal maar getogen is in Portugal en Zuid Afrika. Op dinsdag hadden we onze eerste lesdag. Qua BSR lesstof leverde deze dag weinig op, des te meer kregen we levenslessen door aandachtig te luisteren naar de verhalen van mijn mede cursisten.

Het is bekend dat als je mensen een podium geeft ze dit moment ook pakken. Zo ook nu. Wat een kennismakingsrondje had moeten worden leverde ontroerende en mooie verhalen op over wat mensen hadden meegemaakt op hun reis om uiteindelijk hier te komen voor deze opleiding: Ontslag, genoeg hebben van hun werk, genoeg hebben van hun partner en zelfs mishandeling thuis, waren zo enkele onderwerpen. Maar ook minder ingrijpende zaken zoals dat het gevoelsmatig tijd was om iets nieuws te beginnen. De groep is gemêleerd; getrouwd, gescheiden, alleen en met- en zonder kinderen en allemaal met een gemeenschappelijk doel; hun leven een nieuwe wending geven, een nieuwe vak onder de knie krijgen en eigen baas te worden. Kortom, een nieuw perspectief.

Woensdag begon de echte eerste lesdag. En die bleek best pittig. Anatomie is heel interessant maar jargon in Latijn en de complete les en lesstof in het Engels is geen sinecure. Mijn Engels is prima maar als je -net als ik- niet bekend bent met de jargon en zeker niet met het Latijn dan levert ‘goed zijn in Engels’ minder op dan je zou denken. Laat ik het anders zeggen, dan ik hoopte..

Ik heb intussen ook voorzien in een andere eerste levensbehoefte; ik heb hier een gitaar gekocht. Eerst naar een geweldige muziekwinkel waar ik probeerde de verkoper over te halen om de gitaar na 5 maanden terug te kopen. Ik had op de heenweg al fors overgewicht (van m’n koffer..) en hier zal er vast nog het een en ander bijkomen. Nog een gitaar erbij is geen optie. Helaas bleek mijn overredingskracht niet overtuigend genoeg. Hij handelde niet in 2e hands spul. Gelukkig bleek er verderop een winkel die van alles 2e hands had en ook 4 gitaren. Ik probeerde er in 5 minuten 3 en vond ‘de mijne’. Omgerekend voor 80 euro heb ik de komende maanden een hoop lol en kan ik blijven oefenen als de band mij You Tube linkjes stuurt voor de nieuwe nummers.

We hebben met z’n vijven twee auto’s gehuurd. Twee dik 20 jaar oude Toyota’ s. De wegen tussen de grote steden zijn prima maar de weg naar de Academy is een dirt road. Zo ook veel andere wegen. Los van het feit dat de leeftijd al wat zorgen meebrengt (we stonden op dag twee ‘s avonds in het pikke donker al met een lege accu...), ze rijden hier ook links. Al best vaak ben ik ingestapt en vroeg ik me af waar het stuur gebleven was, of wilde ik seinen en besproeide ik ongewild de ramen. De hoek om gaan met de ruitenwissers aan is er nog zo een. Wie weet gaat het wennen. Links rijden en rechts inhalen gaat overigens prima, mocht je je dat afvragen. Zo rijd ik in Nederland ook wel vaker… Later!

P.s. ik loop wat achter in de tijd maar ik haal het een keer in.. beloofd!

  • 30 Mei 2016 - 17:31

    Ria:

    Hey handsome,

    Dat je in tijd achterloopt zal wel betekenen dat je het naar je zin hebt en niet snikkend elke avond op het internet zit.

  • 30 Mei 2016 - 21:03

    Anita:

    Leuk om het verhaal van jouw kant te lezen! Geniet van deze mooie tijd!

  • 30 Mei 2016 - 23:09

    Papa En Mama:

    Hi kerel,
    we hebben blog 3 ontvangen. Goed verhaal waar uit eens te meer blijkt dat je het naar je zin hebt wat dan weer een stimulans om je doel te bereiken. We kijken nu al uit naar je 4e blog. Hou je taai. een kus van je moeder en een stevige poot van mij. Pap

  • 01 Juni 2016 - 22:09

    Rineke:

    Hi Mark, zo leuk om te lezen dat je het enorm naar je zin hebt. Je geniet er goed van, grtjs

  • 01 Juni 2016 - 22:27

    Mitchell:

    Hoi Mark,

    Wat een leuke stukken heb je geschreven. Ik kijk nu al uit naar je volgende blog.
    Top dat het nu "echt" begonnen is. Wat de dubbele taalbarrière betreft ...hang on ... het is net als gitaar spelen ... veel oefenen en op een gegeven moment kijkt iedereen vol bewondering naar je (net als op het podium) ;-).

    Groetjes, Mitchell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Mark

Nieuwe mensen, nieuwe tijden, nieuwe opleiding & nieuwe wegen. Na lange tijd in marketingcommunicatie gewerkt te hebben werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Schrijven was de eerste nieuwe stap, een BSR opleiding volgen in Zuid Afrika is de tweede en veruit het meest anders dan ik ooit gedaan heb. Maar toch voelt het vertrouwd omdat bezig zijn met het menselijk lichaam mij altijd al heeft geboeid. Het was er alleen nog niet eerder van gekomen. BSR staat voor body stress release en behelst -in een notendop- het lokaliseren van stress in het lichaam en dit vervolgens middels de BSR techniek te laten verdwijnen om het lichaam in staat te stellen weer optimaal te functioneren. En verder is het de opzet om Zuid Afrika tot in mijn haarvaten in me op te nemen en 5 maanden lang vol te genieten en om met een diploma terug te keren en met een eigen praktijk te starten..

Actief sinds 20 Mei 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4367

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: